עיצוב ביתנים לתערוכות בחו"ל

תערוכות בינלאומיות מציעות הזדמנות ייחודית לעסקים להציג את מוצריהם ושירותיהם לקהל הגלובלי, לחזק את המותג וליצור קשרים עסקיים חדשים גם מחוץ לגבולות הארץ. עסקים רבים מגיעים לתערוכות בחו"ל כדי לנסות להיכנס לשווקים חדשים, לפגוש שותפים אסטרטגיים ולעשות את צעדיהם הראשונים בזירה עולמית. לכן כאשר מגיעים לתערוכה חשוב ללכוד את תשומת הלב של המשתתפים, ואחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא על ידי עיצוב ביתנים

בתערוכה, הביתן הופך להיות "הפנים" של העסק, וכאשר הוא מעוצב נכון, הוא אף יכול להפוך לגורם האחד שמבדיל את המותג מהמתחרים. ביתן מעוצב בקפידה יוצר רושם ראשוני חזק, מושך את קהל היעד, יוצר אינטראקציה, ומספק חוויה בלתי נשכחת שתישאר עם המבקרים גם לאחר שהתערוכה מסתיימת. למעשה, עיצוב הביתן יכול לעשות את כל ההבדל בין הצלחת המותג בתערוכה לבין ההיטמעות שלו במרחב. לכן חשוב לשכור את שירותיה של חברה מקצועית לעיצוב ביתנים שיודעת כיצד לגרום לעסק שלכם לבלוט, גם בין אינספור עסקים מתחרים.

בחירת הקונספט לביתנים: המפתח להצלחה 

הבסיס לעיצוב ביתן מוצלח מתחיל בבחירת קונספט מדויק. הקונספט הנבחר יעזור לכם להציג את המותג בצורה הכי יעילה, כדי שהמסר שלכם יעבור באופן חד וחלק. הקונספט הנכון יכול גם להפוך את כל התצוגה להרבה יותר חווייתית ואינטראקטיבית, לחזק את הקשר עם הלקוחות שמגיעים לתערוכה ולמשוך אותם אליכם. כאשר המבקרים נכנסים לאולם התערוכות אשר שופע בביתנים, מה שיבדיל את הביתן שלכם מאחרים יהיה הסיפור שאתם מספרים דרך העיצוב. 

כדי להבטיח שהקונספט שלכם יהיה בעל השפעה, הנה כמה טיפים מועילים:

  • הבינו את קהל היעד – לפני שתתחילו לפתח את הקונספט, חשוב שתבינו מיהו קהל שאליו אתם פונים. כך תוכלו ליצור חוויות מותאמות אישית שימשכו את תשומת ליבו.
  • הגדירו את ערכי המותג – הקונספט שאתם בוחרים חייב לשקף את ערכי המותג שלכם, לכן עליכם להחליט מראש מהם המסרים שברצונכם להעביר כדי לעצב את הביתן בהתאם. 
  • השתמשו בחומרים ובאלמנטים מתאימים – בחרו בחומרים ואלמנטים עיצוביים שיעזרו לכם להעביר את המסר בצורה כמה שיותר אפקטיבית ובאופן שמתכתב עם הקונספט הנבחר.
  • צרו חוויות אינטראקטיביות – נסו ליצור חוויות אינטראקטיביות בהתאם לקונספט הנבחר, כמו למשל לשלב מציאות רבודה (AR) או עמדות משחק.
  • חישוב על סיפור ייחודי – סיפור מעניין יכול לחזק את הקונספט, לכן נסו להגות נרטיב שמציג את הסיפור הייחודי של המותג שלכם, כדי ליצור חיבור עמוק עם המבקרים.
  • הישארו גמישים – חשוב לשמור על גמישות לאורך תהליך העיצוב. יכול להיות שיעלו לכם רעיונות חדשים תוך כדי תנועה, או שתאלצו להתמודד עם מגבלות. היו פתוחים לשינויים. 

סוגי ביתנים וסגנונות עיצוב

בעת עיצוב ביתנים לתערוכות בחו"ל תידרשו לשלב בין הנראות של הביתן לבין מידת הפרקטיות שלו, שכן בשורה התחתונה, תפקידו של הביתן הוא לשרת מטרות שיווקיות כאלו ואחרות. מכיוון שכל עסק שונה, ישנם גם סוגים שונים של ביתנים במגוון סגנונות עיצוביים וכל אחד מהם מציע פתרון ייחודי שיכול להתאים למטרות ולערכים של המותג. 

בין הסגנונות מהם תוכלו לבחור:

  • ביתני לד – בחירה מודרנית שלוכדת את תשומת הלב באמצעות תאורה מרהיבה. ביתני לד מתאימים במיוחד למותגים טכנולוגים או צעירים שמבקשים לשדר חדשנות, דינמיות וכיף לא רגיל. התאורה המתחלפת משאירה רושם חזק על המבקרים. 
  • ביתני עץ – ביתני עץ מעניקים תחושה חמה וטבעית יותר. הם מתאימים לעסקים אשר מעוניינים לקדם ערכים של קיימות, אורגניות ואיכות ברמה הגבוהה ביותר. העיצוב של הביתן עשוי לכלול אלמנטים יותר טבעיים, מה שמזמין את המבקרים להרגיש בבית.
  • ביתני לייטבוקס – ביתני לייטבוקס הם מסוג הביתנים שאי אפשר להתעלם מנוכחותם בתערוכה. אפשר לשלב בהם גרפיקה מרשימה או מיתוג מיוחד ומואר, ולמשוך את תשומת הלב של המבקרים מרחוק. יתרונם בכך שמאפשרים לשמור על עיצוב מינימליסטי, אך עדיין לבלוט.
  • ביתנים משולבים עם מערכות מולטימדיה – ביתנים אלו משאירים חותם בעזרתן של טכנולוגיות מתקדמות. שימוש במסכי מגע, מציאות רבודה (AR) ומערכות שמע משוכללות, כל אלו ועוד יאפשרו למבקרים לחוות את המוצר או השירות בצורה יוצאת דופן.

יצירת חוויות אינטראקטיביות בביתן

החיים שלנו נעים בקצב מהיר, וכתוצאה מכך רוב האנשים חולפים מדבר לדבר, לכן לא תמיד יהיה לכם את כל הזמן שבעולם ללכוד את תשומת ליבם של המבקרים, ואכן התחושה תהיה שאתם נמצאים ממש בתחרות על ליבם. זו הסיבה שעליכם להפעיל אמצעים שימשכו את המבקרים בתערוכה אל הביתן שלכם ואחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי יצירת חוויות אינטראקטיביות. 

חוויה אינטראקטיבית תהפוך כל ביתן ממיצג פסיבי למרכז פעילות אקטיבי ויש שלל דרכים שעומדות לרשותכם כמו מציאות רבודה (AR) שמאפשר להתנסות במוצרים בזמן אמת באופן וירטואלי, מסכי מגע, שמאפשרים למבקרים לצפות בסרטונים, להשתתף במשחקים ולגלות פרטים נוספים על המוצרים והשירותים או עמדות צילום שמאפשרות למבקרים לתעד ולשתף, מה שמגביר את החשיפה למותג גם אל מחוץ לגבולות התערוכה.

מעבר לכך, כדאי גם לעורר את כל החושים של המבקרים באמצעות מוזיקת רקע תואמת, תכני וידאו על גבי מסכי מולטימדיה, אזורי ישיבה נוחים ליד עמדת קפה עם פינוקים טעימים, ושלל מוצרים ממותגים שתוכלו לחלק כדי לחזק את הקשר עם המבקרים.

לסיכום

עיצוב ביתנים לתערוכות בחו"ל זו אמנות בפני עצמה. ביתן שמעוצב היטב מציג את המוצרים והשירותים שלכם על הצד הטוב ביותר, ובו בזמן, גם יוצר חוויות בלתי נשכחות, מחזק את הקשר הרגשי בין המבקרים למותג ומניע אותם לפעולה. כדי לעשות זאת נכון, מומלץ תמיד לשתף פעולה עם חברה מקצועית, שיש לה ניסיון רב בתחום ויכולה לעזור לכם לעצב ביתן לתערוכה ביצירתיות, ברמה הכי גבוהה ובהתאם לערכי המותג.

אולי יעניינו אותך גם: